blog blog .

blog

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

 


انواع قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

1- قطعات موتوری :

از قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی می توان میل لنگ، میل سوپاپ، شاتون، رینگ، یاتاقان، شاتون، پمپ های روغن، آب، باد، سه گوش، توربو شارژ، کمپرسور کولر، پروانه، ترموستات، سوزن انژکتور، بوش موتور، سرسیلندر، بلوک سیلندر و ... را نام برد.

قطعات موتوری


2- قطعات زیربندی :

عملکرد این قطعات یکسان است ولی از نظر ابعاد و شرکت تولید کننده با هم تفاوت دارند. قطعات زیربندی در دامپتراک و بکهولودر بسیار اهمیت دارند. یکی از قطعات مهم زیربندی، رولیک است. این قطعه موجب اتصال زنجیر به نیرو محرکه می شود. در این حالت زنجیر به صورت روان، کار می کند. یکی دیگر از قطعات زیربندی، زنجیر کامل بولدوزر می باشد که موجب حرکت ماشین به سمت جلو می شود.
یکی از بزرگترین بخش های زیربندی، تیغه است که وظیفه آن، شکافت و کنار زدن خاک می باشد. نقش این قسمت در گریدر، باز کردن مسیرهای برفی و یا خاک های سطحی است. از دیگر لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی می توان بوش و پین را نام برد. این قطعه باعث اتصال کفشک های زنجیر و بولدوزر به هم می شوند. دنده اسپراکت، دنده گردان، ضربه گیرها، انواع تیغه، ریپر، لینک زنجیر، فنر، شن گیر، یوک، گارد چرخ و ... هم جزء لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی به شمار می روند.

قطعات زیربندی ماشین آلات راهسازی


3- لوازم یدکی انتقال قدرت :

یکی دیگر از انواع لوازم یدکی در ماشین آلات راه سازی، قطعات انتقال قدرت می باشند. این قطعات شامل صفحه گرافیت و آهنی، کرانویل، دنده خورشیدی و سیاره ای، استارت، انواع دینام، پمپ سوخت، سوئیچ و قطع کن، انواع سنسور، جراغ های خطر، جلو، راهنما و ... می شوند.

لوازم یدکی انتقال قدرت در ماشین آلات راهسازی


4- قطعات هیدرولیکی :

پمپ های حرکت، مادر، فرمان، گردان، جک و لوازم آن، انواع اورینگ و کیت ها، انواع کاسه نمد، شیرهای سلکتور و کنترل جزء قطعات هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی به شمار می روند.

قطعات هیدرولیکی


5- انواع چکش های هیدرولیکی :

چکش های هیدرولیکی از قطعاتی مانند بلوک، سیلندر، سر سیلندر، بوش ، پیستون، سندون، سیل کیت، تایراد، فیلترهای چکش، پین و نگهدارنده، انواع قلم با اندازه های مختلف تشکیل می شوند.

انواع چکش های هیدرولیکی


6- انواع فیلترجات :

در ساختار ماشین آلات راهسازی، انواع مختلفی از فیلترها وجود دارند. از جمله این فیلترها می توان به فیلترهای روغن، هوا، سوخت، آب، گیربکس، سرو، تانک هیدرولیک، کابین و ... اشاره کرد.

انواع فیلترجات ماشین آلات راهسازی


7- انواع لاستیک :

لاستیک ها، از دیگر لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی هستند که انواع مختلفی دارند. لاستیک های بلدوزر، بیل مکانیکی، لودر، گریدر، لیفتراک و دامپتراک با هم متفاوت می باشند.

انواع لاستیک ماشین آلات راهسازی


قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

عوامل مختلفی بر قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به مدل و اندازه قطعات، برند، مدل ماشین آلات، نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و ... اشاره کرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۵:۱۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)